Sunday, July 19, 2009

Keluhan Hati.......

Maha Suci Allah swt. Dengan izinMu, ingin ku kongsi resah di hati ini. Ampunkan dosa ku. Bukan niat untuk mengadu, jauh sekali menyalahkan dugaan dari Mu. Aku redha Ya Allah, aku terima Ya Rahman, Ya Rahim.

Aku insan biasa, punya hati dan perasaan. Wanita yang halus emosinya, lembut naluri hatinya...tapi kuat semangatnya. Sedih kehilangan Hafizuddin sudah ku gagahi, tapi perasaan sayang dan rindu tak mungkin akan hilang. Demi Qila, Ira, Anis dan Nadilah, ku lawan kerinduan di jiwa, ku senyum dan tertawa bersama, ku nyanyikan lagu kegirangan bersama, ku layani perasaan anak2 yang ku sayangi.....ku hiburkan suami dan keluarga.

Kekadang...hati terguris dek kegagalan emosi, mata berkaca dek kepenatan jiwa, tangan dan kaki terluka dek kegairahan dunia. Siapa yang tahu? Siapa yang rasa....Hanya Allah yang Maha Mengetahui.

Berdosa ke aku Ya Allah? Ampunkan dosa-dosa ku. Terimalah amal ibadat ku, terimalah taubat ku. Tetapkan aku di jalan mu Ya Allah, jalan yang lurus, jalan yang Kau redhai. Bangkitkan kami sekeluarga dibelakang Rasullulah s.a.w, di dalam saf Baginda. Amin.

Aku cuma ingin di fahami, ingin disayangi, ingin dikenali oleh Mu, Ya Robbana. Keluhan dan kesah di jiwa, biarkan ia mati di hati....hilangkan ketidakpuasan hati, jauhkan dari perasaan benci, titipkan kasih sayang dalam semua ahli keluarga besar ku.

SubhanaAllah, Maha Suci Allah....

2 comments:

Hanim said...

Salam Lin,...Allah pasti kasih pada mu. Jelas dengan rahmat dan dugaan demi dugaan yang Lin lalui, namun Lin masih mampu senyum. You are a beautiful human being, wonderful mother, loving wife, caring sister, a friend through thick and thin. May Allah bless you, sayang. Amin

Honey said...

Dear Sis Lin,
I had tears in my eyes reading your post here while praying to Allah SWT to shower both you and Hafiz His fulfilling love and blessing.

You are one strong soul. Take care!!

Hani @ Somethin Light